Speciální pedagog
Mgr. Jitka Švardalová
kontakt: j.svardalova@zszulova.cz, tel.: 602 314 228
Konzultační hodiny školního speciálního pedagoga - dle domluvy
Práce školního speciálního pedagoga
- Vytváří podmínky pro integraci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných.
- Vyhledává žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zařazuje je do speciálně-pedagogické péče.
- Připravuje podmínky pro integraci žáků ve spolupráci s pracovníky poradenských zařízení.
- Provádí speciálně-pedagogické diagnostické činnosti.
- Vede hodiny individuální speciálně pedagogické péče zaměřené na reedukci, kompenzaci či stimulaci oslabených funkcí.
- Zajišťuje speciální pomůcky a didaktické materiály.
- Metodicky vede a koordinuje činnost asistentů pedagoga.
- Úzce spolupracuje s vedením školy a odbornými institucemi – PPP, SPC.
- Podílí se na budování příznivého klimatu školy.
- Usiluje o snížení rizik vzniku výchovných a výukových problémů a negativních jevů ve vývoji žáků.
- Dodržuje etický kodex poradenského pracovníka a je vázan mlčenlivostí.
Činnosti zaměřené na děti a žáky
-
Individuální konzultace při studijním selhávání, výchovných obtížích, narušených vztazích s vrstevníky, učiteli, rodiči.
-
Pravidelné hodiny individuální speciálně pedagogické péče - reedukace specifických poruch učení a nápravy narušené komunikační schopnosti. Hodiny jsou zaměřeny na rozvoj oslabených dílčích funkcí, zrakového a sluchového vnímání, koncentrace pozornosti, paměti, komunikační schopnosti, artikulační obratnosti.
-
Spolupráce na kariérovém poradenství žáků.
Žáci mohou speciálního pedagoga kontaktovat na základě vlastního přání, žádosti rodičů, doporučení učitele či odborníků ze školských poradenských zařízení.
Činnosti zaměřené na zákonné zástupce žáků
-
Konzultace výchovných a vzdělávacích problémů žáků.
-
Doporučení vhodných pomůcek, metod a způsobů práce v domácím prostředí.
-
Možnost předání kontaktu na pracovníky školských poradenských zařízení.
Činnosti zaměřené na pedagogické pracovníky
-
Konzultace výchovných a výukových problémů žáků.
-
Volba vhodných výukových metod a způsobů práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s žáky mimořádně nadanými.
-
Podpora a pomoc při vytváření individuálních vzdělávacích plánů a podpůrných opatření.
Mgr. Jitka Švardalová
kontakt: j.svardalova@zszulova.cz, tel.: 602 314 228
Konzultační hodiny školního speciálního pedagoga - dle domluvy
Práce školního speciálního pedagoga
- Vytváří podmínky pro integraci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných.
- Vyhledává žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zařazuje je do speciálně-pedagogické péče.
- Připravuje podmínky pro integraci žáků ve spolupráci s pracovníky poradenských zařízení.
- Provádí speciálně-pedagogické diagnostické činnosti.
- Vede hodiny individuální speciálně pedagogické péče zaměřené na reedukci, kompenzaci či stimulaci oslabených funkcí.
- Zajišťuje speciální pomůcky a didaktické materiály.
- Metodicky vede a koordinuje činnost asistentů pedagoga.
- Úzce spolupracuje s vedením školy a odbornými institucemi – PPP, SPC.
- Podílí se na budování příznivého klimatu školy.
- Usiluje o snížení rizik vzniku výchovných a výukových problémů a negativních jevů ve vývoji žáků.
- Dodržuje etický kodex poradenského pracovníka a je vázan mlčenlivostí.
Činnosti zaměřené na děti a žáky
-
Individuální konzultace při studijním selhávání, výchovných obtížích, narušených vztazích s vrstevníky, učiteli, rodiči.
-
Pravidelné hodiny individuální speciálně pedagogické péče - reedukace specifických poruch učení a nápravy narušené komunikační schopnosti. Hodiny jsou zaměřeny na rozvoj oslabených dílčích funkcí, zrakového a sluchového vnímání, koncentrace pozornosti, paměti, komunikační schopnosti, artikulační obratnosti.
-
Spolupráce na kariérovém poradenství žáků.
Žáci mohou speciálního pedagoga kontaktovat na základě vlastního přání, žádosti rodičů, doporučení učitele či odborníků ze školských poradenských zařízení.
Činnosti zaměřené na zákonné zástupce žáků
-
Konzultace výchovných a vzdělávacích problémů žáků.
-
Doporučení vhodných pomůcek, metod a způsobů práce v domácím prostředí.
-
Možnost předání kontaktu na pracovníky školských poradenských zařízení.
Činnosti zaměřené na pedagogické pracovníky
-
Konzultace výchovných a výukových problémů žáků.
-
Volba vhodných výukových metod a způsobů práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s žáky mimořádně nadanými.
-
Podpora a pomoc při vytváření individuálních vzdělávacích plánů a podpůrných opatření.