Speciální pedagog

Mgr. Jitka Švardalová

kontakt: j.svardalova@zszulova.cz, tel.:  602 314 228
 

Konzultační hodiny školního speciálního pedagoga  - dle domluvy

 

Práce školního speciálního pedagoga

  • Vytváří podmínky pro integraci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných.
  • Vyhledává žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zařazuje je do speciálně-pedagogické péče.
  • Připravuje podmínky pro integraci žáků ve spolupráci s pracovníky poradenských zařízení.
  • Provádí speciálně-pedagogické diagnostické činnosti.
  • Vede hodiny individuální speciálně pedagogické péče zaměřené na reedukci, kompenzaci či stimulaci oslabených funkcí.
  • Zajišťuje speciální pomůcky a didaktické materiály.
  • Metodicky vede a koordinuje činnost asistentů pedagoga.
  • Úzce spolupracuje s vedením školy a odbornými institucemi – PPP, SPC.
  • Podílí se na budování příznivého klimatu školy.
  • Usiluje o snížení rizik vzniku výchovných a výukových problémů a negativních jevů ve vývoji žáků.
  • Dodržuje etický kodex poradenského pracovníka a je vázan mlčenlivostí.

 

Činnosti zaměřené na děti a žáky

  • Individuální konzultace při studijním selhávání, výchovných obtížích, narušených vztazích s vrstevníky, učiteli, rodiči.

  • Pravidelné hodiny individuální speciálně pedagogické péče - reedukace specifických poruch učení a nápravy narušené komunikační schopnosti. Hodiny jsou zaměřeny na rozvoj oslabených dílčích funkcí, zrakového a sluchového vnímání, koncentrace pozornosti, paměti, komunikační schopnosti, artikulační obratnosti.

  • Spolupráce na kariérovém poradenství žáků.

Žáci mohou speciálního pedagoga kontaktovat na základě vlastního přání, žádosti rodičů, doporučení učitele či odborníků ze školských poradenských zařízení.

 

Činnosti zaměřené na zákonné zástupce žáků

  • Konzultace výchovných a vzdělávacích problémů žáků.

  • Doporučení vhodných pomůcek, metod a způsobů práce v domácím prostředí.

  • Možnost předání kontaktu na pracovníky školských poradenských zařízení.

     

    Činnosti zaměřené na pedagogické pracovníky

  • Konzultace výchovných a výukových problémů žáků.

  • Volba vhodných výukových metod a způsobů práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s žáky mimořádně nadanými.

  • Podpora a pomoc při vytváření individuálních vzdělávacích plánů a podpůrných opatření.

     

 


Mgr. Jitka Švardalová

kontakt: j.svardalova@zszulova.cz, tel.:  602 314 228
 

Konzultační hodiny školního speciálního pedagoga  - dle domluvy

 

Práce školního speciálního pedagoga

  • Vytváří podmínky pro integraci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných.
  • Vyhledává žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zařazuje je do speciálně-pedagogické péče.
  • Připravuje podmínky pro integraci žáků ve spolupráci s pracovníky poradenských zařízení.
  • Provádí speciálně-pedagogické diagnostické činnosti.
  • Vede hodiny individuální speciálně pedagogické péče zaměřené na reedukci, kompenzaci či stimulaci oslabených funkcí.
  • Zajišťuje speciální pomůcky a didaktické materiály.
  • Metodicky vede a koordinuje činnost asistentů pedagoga.
  • Úzce spolupracuje s vedením školy a odbornými institucemi – PPP, SPC.
  • Podílí se na budování příznivého klimatu školy.
  • Usiluje o snížení rizik vzniku výchovných a výukových problémů a negativních jevů ve vývoji žáků.
  • Dodržuje etický kodex poradenského pracovníka a je vázan mlčenlivostí.

 

Činnosti zaměřené na děti a žáky

  • Individuální konzultace při studijním selhávání, výchovných obtížích, narušených vztazích s vrstevníky, učiteli, rodiči.

  • Pravidelné hodiny individuální speciálně pedagogické péče - reedukace specifických poruch učení a nápravy narušené komunikační schopnosti. Hodiny jsou zaměřeny na rozvoj oslabených dílčích funkcí, zrakového a sluchového vnímání, koncentrace pozornosti, paměti, komunikační schopnosti, artikulační obratnosti.

  • Spolupráce na kariérovém poradenství žáků.

Žáci mohou speciálního pedagoga kontaktovat na základě vlastního přání, žádosti rodičů, doporučení učitele či odborníků ze školských poradenských zařízení.

 

Činnosti zaměřené na zákonné zástupce žáků

  • Konzultace výchovných a vzdělávacích problémů žáků.

  • Doporučení vhodných pomůcek, metod a způsobů práce v domácím prostředí.

  • Možnost předání kontaktu na pracovníky školských poradenských zařízení.

     

    Činnosti zaměřené na pedagogické pracovníky

  • Konzultace výchovných a výukových problémů žáků.

  • Volba vhodných výukových metod a způsobů práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s žáky mimořádně nadanými.

  • Podpora a pomoc při vytváření individuálních vzdělávacích plánů a podpůrných opatření.